Il mito fondativo di Europa e le sfide pedagogiche attuali

Authors

  • Massimiliano Tarozzi University of Bologna

DOI:

https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/9408

References

Joppke, C. (2007). Beyond national models: Civic integration policies for immigrants in Western Europe, West European Politics, 30(1), 1–22.

Tarozzi, M. (2015). Dall’intercultura alla giustizia sociale. Per un progetto pedagogico e politico di cittadinanza globale. Milano: Franco Angeli.

Tarozzi, M. & Torres, C.A. (2016). Global citizenship education and the crises of multiculturalism. London: Bloomsbury.

Wieviorka, M. (2014). A critique of integration, Identities: Global Studies in Culture and Power, 21(6), 633–41.

Zoletto, D. (2012). Dall’intercultura ai contesti eterogenei: presupposti teorici e ambiti di ricerca pedagogica. Milano: Franco Angeli.

Published

2019-05-08

How to Cite

Tarozzi, M. (2019). Il mito fondativo di Europa e le sfide pedagogiche attuali. Encyclopaideia, 23(53), I-IV. https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/9408

Issue

Section

Editorial